Nissan GT-R får Track Pack – klarar Ringen under sju sekunder?
Ingen ökad effekt, men detaljerna i nya Nissan GT-R Track Pack sätter minst sagt rejäl fart på bilen.
Okej, man ska inte driva med felskrivningar eftersom man själv garanterat sitter där med skägget i brevlådan en dag; men sju sekunder runt Nübrungring … Nürnburgring … Nürburnring … runt Ringen klarar nog inte nya Nissan GT-R med Track Pack, vilket engelska Autocar uppger.
Under sju minuter är säkert inte illa det heller. Nissan GT-R Track Pack åstadkommer detta med samma 550-hästars dubbelturbo-V6 som tidigare, men det har hänt en del med detaljerna.
Bromsarna har fått effektivare kylning, de sexekrade, blanksvarta fälgarna från Rays är lättare och fjädringen hårdare.
Track Pack innebär också att baksätet slängt uts och att Recarostolarna fram reviderats för att ge ännu mer kurvgrepp.
Svenskt pris, om bilen nu alls kommer hit, är inte fastställt men i England är påslaget 10 000 pund till de 74 450 pund Nissan GT-R kostar utan Track Pack.
Nedan följer den kompletta informationen från Nissan.
GT-R GETS HARDER WITH TRACK PACK
- Model Year 2012 line-up includes new track-focused edition
- Features designed to improve lap times
- Fully road legal, available to order now
The 2012 Nissan GT-R may well be one of the fastest cars in the world, but its owners are the most demanding in the world. So Nissan has developed a new version of the GT-R for drivers who want an extra edge on the race track.
Called 'Track Pack', this new version of the GT-R offers a harder edge and yet remains fully road legal.
Externally the Track Pack is easily identified by lightweight six-spoke RAYS alloys with gloss black painted centres.
The brakes behind these are cooled by additional cooling ducts built into the front bumper. These reduce the operating temperature of the front brake discs by as much as 100 degrees during track use, improving the stopping performance. Similar ducts, hidden behind the rear wheels, channel cooling air over the rear discs.
To reflect this GT-R's harder edge, the suspension's spring rates have been revised to be optimal for track use. Like all GT-Rs though, the dampers are adjustable to offer more comfort when the car is being used on the road.
Internally, Recaro front seats are trimmed with blue bolsters and an innovative high grip material to help keep the driver in place during hard cornering and braking. The rear seats have been removed to save weight. A 'Track Pack' emblem on the centre console identifies this model as a special GT-R.
The engine retains the same specification as the 'regular' 2012 model GT-R, which means 550PS of power. The 0-60 mph time is just 2.7 seconds.
The Track Pack adds £10,000 to the £74,450 list price of the standard MY2012 GT-R, making it £84,450.
Orders for all 2012 GT-R's can now be taken at any one of the 21 Nissan High Performance Centres around the UK. The first deliveries are expected in March 2012.
Kommentarer
Det verkar som att nya Track Pack gör Nissan GT-R något så ini...vansinnigt snabb - en snitthastighet runt Ringen på 10697 km/h är inte att spotta på!
;-)
Johan det borde lära folk att inte se ner på Japanska bilar en gång för alla ;)
De lär behöva asfaltera om de kurvigare partierna efter den turen ;)
Synd att de gör bilen så ful bara. Det blåa i stolarna är inte direkt .. snyggt, svarta fälgar är inte min grej och ruskigt tråkig blå färg.
Vad är det för fel på Midnight Purple Nissan? Vavavava? ;)
Ringen på 7 sekunder är otroligt bra.