Bild
Nästa artikelNissan trimmar GT-R igen
Publicerad 21 oktober 2010
EFFEKTÖKNING
Nissant GT-R uppdateras nu utanpå, inuti och under huven. Exklusiva varianten Egoist är en nyhet, precis som att hästarna blir fler än 500.
Inför 2011 meddelar Nissan att GT-R ska uppdateras med en lång rad nyheter. För att minska luftmotståndet har karossens aerodynamik finjusterats och frontens luftinsläpp blivit större för att bättra på kylningen.
Fram märks en ny rad lysdiodlampor som monterats under respektive strålkastare. Bak sitter, tro det eller ej, ett par ännu större ändrör. Hela stötfångaren har gjorts om och fått bättre diffusor för ökat marktryck.
V6-motorn på 3,8 liter har optimerats för ökad effekt och lägre förbrukning, bland annat genom justerade ventiltider och högre turbotryck.
Resultatet innebär att de tidigare 480 hästkrafterna blivit 530 med ett maxvrid på 612Nm.
När det gäller bränsleförbrukningen har den sänkts till ”bara” 11,8 l/100 km.
Resultatet innebär att de tidigare 480 hästkrafterna blivit 530 med ett maxvrid på 612Nm.
När det gäller bränsleförbrukningen har den sänkts till ”bara” 11,8 l/100 km.
GT-R kommer dessutom i två nya modellvarianter. Club Track har som namnet antyder utvecklats för bankörning och med bilen ingår en körlektion på bana med en professionell racingförare.
Den som vill utstråla mer exklusivitet kan istället välja nya GT-R Egoist. Varianten erbjuder bland annat 20 olika inredningsfärger att välja mellan, utblås i titan, ljudanläggning från Bose och en kupé som svämmas över med läder.
Den som vill utstråla mer exklusivitet kan istället välja nya GT-R Egoist. Varianten erbjuder bland annat 20 olika inredningsfärger att välja mellan, utblås i titan, ljudanläggning från Bose och en kupé som svämmas över med läder.