Honda CR-Z Mugen RR – igen
Mugen Euro byggde sin version för Goodwood. Nu gör japanska Mugen och M-TEC en egen CR-Z. Fräckare?
Vi skrev redan i maj om den heta CR-Z som skulle visas på Goodwood Festival of Speed i juli (se länk till höger). Japanska sektionen av Honda-trimmaren Mugen kunde inte låta europakontoret få allt strålkastarljus. Därför har man gått samman med M-TEC och skapat en CR-Z RR.
Motorhuv, dörrar och bakparti har bytts ut om nya komponenter i kolfiber. Hela botten på bilen har dessutom täckts med kolfiber för optimal aerodynamik i riktigt F1-anda.
CR-Z har centrerade avgasrör, rejäla luftintag i fronten och helt ny fjädringsuppsättning. Bakom de 18 tum stora fälgarna sitter rejäla bromsar med fyrkolvsok.
Karossen är lackad i Valencia Orange Pearl som matchas invändigt av Alacantara i liknande kulör. Även inredningen har ersatts av nya komponenter i kolfiber och en ny infoskärm som kan visa motordata och ge varvtider på tävlingsbanor ingår i konceptet.
Några fakta om motorn ges inte, men förhoppningsvis är det minst samma trim som i den kompressormatade versionen från Mugen Euro.
Kommentarer
Det var inte me5nga det.. :) Haha. Kul att det i alla fall e4r ne5n som le4ser och ni e4r dessutom ve4ldigt duiktga pe5 att kommentera och det uppskattar jag. Det e4r alltid kul men ne5n kommentar. :)