» Just när vi trodde att det var över vaknade vulkanen«
Sista minuterna innan en ny Automobil ska till tryck äter jag lådpastan med höger hand och knappar tangent-bord med vänster. Ögonen har ställt sig på Marty Feldmanvis och på näthinnorna spelar den senaste månadens otroliga händelser upp sig i expressfart. Som ny hövding över rader och bilder beslöt jag att inleda med en veckas semester i Florida och slapp mycket av följande:
Den (superläckra) Mégane Renault Sport skulle till redaktionen med minutprecision för att hinna köras på testflygfältet, men fick punka i Jönköping och försenades en vecka (!). Så skulle Porsche 911 Turbo avhandlas, vilket frös inne när svansmotorn hade ont om turbotryck.
Vi väntade en natt på att det skulle återkomma innan vi också började sjunka ihop. Så tappade Boxster Spyder taket och fick byggas om. Nu var vi en vecka till försenade – men nu kom ju jag hem igen så då skulle det bli ordning på torpet? Tjena.
Den röda Mercedes sls i A-test fick vi bara en enda bild på, innan bilen behagade säga Poff! i motorrummet och på inga villkor fick köras från festplatsen testplatsen, som vid det här laget blivit pestplatsen. Det blev bärgare för sls och nu är den i vita handskars vård i Tyskland, prognos okänd.
Just när vi trodde att det värsta var över vaknade vulkanen och så inställdes körningen av Peugeot RCZ, det utlovade reportaget från Villa d’Este (hemkomst dagen före lämning kändes osäkert i flygsituationen) och i Milano var förlagets chef Nisse Frendin strandad, reseisolerad. En befrielsetrupp iförd VW-buss sändes ut bakom den rökiga fronten och räddade hem honom till Sverige.
Har du synpunkter på det du läser eller det du vill läsa, hör av dig. Nästa månad försöker vi igen!