Bild
Nästa artikel

»Automobils personal lär gå i omloppsbana«

Ledare 4.08

Om du läser på tidningens rygg ser du att vi har något stort att fira inom kort.

För tre år sedan var vi ett gäng journalister, formgivare, fotografer samt en fordonsdynamiker från KTH som körde dag- och nattskift under ett par månaders tid. Om du någon gång upplevt creative flow vet du vad jag menar.
Ett litet gäng som sporrar varann och där ingen idé är så bra att den inte omedelbart kan kastas överbord och ersättas av en ännu bättre.

Resultatet blev Automobil 4.05, först ut i den nya tideräkningen för det som varit Sveriges entusiastbilstidning sedan 1982.

Med A-test, Plåtpaus, Calles kåseri och Jarlmarks praktiska teorier. Sedan dess har vi åstadkommit ytterligare 32 utgåvor inklusive den du håller i just nu. För varje gång har vi vässat lite här, trimmat lite där, kastat ut, tillfört och stuvat om – utan att någonsin tumma en millimeter på det som var ledord de där vinter- och vårnätterna 2005: sport- och entusiastbilar är ett så roligt ämne att det måste tas på största allvar.

NU STUNDAR EN NY SÄSONG och Automobil MkII går in på fjärde varvet, laddad till tusen med allt som förgyller livet för bilentusiasten.

Secret service! Vi kopplar greppet om bilarna som ännu inte finns! Inget sätter fart på fantasin som hemliga, maskerade bilar på testuppdrag vid norrländska sjöisar, Nürburgrings nordslinga eller fabrikernas egna banor. Ett unikt samarbete med en av de mest (av bilbranschen) fruktade spionfotograferna borgar för högoktaniga avslöjanden!


Playground! Vissa beslut är enkla att fatta. Efter alla brev, bilder, anekdoter och goda tankar som kommit redaktionen tillhanda efter mitt upprop i förra numret (ledaren 3.08) kommer leksaks- och mo-dellbilar hädanefter att ha en given plats i både tidningen och på vår hemsida. Fortsätt att skriva och fotografera, digitalt eller analogt!

Evenemangssommar! Automobils medarbetare kommer snudd på gå i omloppsbana de närmaste månaderna:
1) Italienträffen vid Skokloster torsdag 1 maj.
2) Superbilsträffen vid norska Rudskogen tillsammans med Von Braun Sportscars 17 maj.
3) Au-tomobil & Klassiker Car Show i Rottneros Park 7-8 juni.
4) Automobil Classic Cars Show vid Rosersbergs slott 30 augusti.
5) Träffpunkt 80 vid Grytsbergs Säteri i Stjärnhov, 21 september.

DESSUTOM HYSER JAG EN naiv förhoppning att verkligen hinna ägna mina egna entusiastfordon lite uppmärksamhet. Ska min chassivässade Porsche 911 -86 kunna knapra sig i uppåt i A-sprintlistan? Kommer min gröna Mercedes 320E -93 att bli kvitt de små rostblemmorna? Och om du läser på den här tidningens rygg inser du att vi har något stort att fira i nästa i utgåva. Det roliga har bara börjat!

Taggar: Kåserier
»Automobils personal lär gå i omloppsbana«

Kommentarer

#1
skyzZinha
2012-06-25 21:16

bjolso diras:7.05 e4r en bra se4ndningstid, det e4r me5nga som e4ter frukost och glor pe5 TVn de5. Att ER ste4ller upp med lite svgraae namn kan man se pe5 pe5 olika se4tt. Ett synse4tt e4r att det e4r generf6st mot motste5ndarna, som de4rmed ff6r lite gratispoe4ng. Hade Ryssland varit en se5dan brutal-diktatur som vissa tycks he4vda se5 hade man snarare gjort tve4rtom, dvs ER hade haft sina ff6rsta-gubbar i debatter mot de andra partiernas 5:e eller 6:e-namn, iste4llet ff6r tve4rtom. Sedan ff6rste5r jag inte riktigt hur du te4nker ne4r du se4ger att man inte valt ut de sve5raste motste5ndarna till ER, ne4r du samtidigt ger Zjuganov som exempel. Kommunisterna e4r ju det f6verle4gset stf6rsta och popule4raste alternativet till ER, och det enda reella hotet mot ERs dominans. I senaste opinionsundersf6kningen jag se5g var de uppe pe5 hela 20%. Att en mindre framtre4dande ER:representant ste4lls mot kommunisternas 1:a-gubbe kan ve4l knappast tolkas som att man ger ER ff6rdelar?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.