Bild
Nästa artikelSpeedart BTR-II EVO - Porschedödaren?
Publicerad 2 mars 2010
GENÈVE 2010
Tyska Porsche-trimmaren SpeedART har gjort det igen. Förvånade? Nej, inte särskilt.
SpeedART (grundat 1999) har tagit den nya faceliftade Porsche 997 Turbo och skruvat upp laddtrycket ytterligare. Samma visa även detta år alltså. Utsidan har kryddats med en uppsjö mer eller mindre tilltalande plast- och kolfiberdetaljer, vilka skall trycka bilen mot marken och visa omvärlden vad du har i garaget.
SpeedART BTR-II EVO visas upp för första gången på Genève-salongen. Toppeffekten har höjts till 650 hk genom användande av andra laddluftkylare, nytt avgassystem och en helt omarbetad motorstyrning. SpeedART BTR-II EVO skall enligt tillverkaren klara noll-till-hundra-sprinten på 3,2 sekunder och toppfarten uppges vara 330 km/h.
Hjulen är smidda och tillverkade av SpeedART själva. Som vanligt när det gäller SpeedART kan inredningen skräddarsys helt efter köparens önskemål, bara du betalar.
Mer om SpeedART finner du här!
SpeedART BTR-II EVO visas upp för första gången på Genève-salongen. Toppeffekten har höjts till 650 hk genom användande av andra laddluftkylare, nytt avgassystem och en helt omarbetad motorstyrning. SpeedART BTR-II EVO skall enligt tillverkaren klara noll-till-hundra-sprinten på 3,2 sekunder och toppfarten uppges vara 330 km/h.
Hjulen är smidda och tillverkade av SpeedART själva. Som vanligt när det gäller SpeedART kan inredningen skräddarsys helt efter köparens önskemål, bara du betalar.
Mer om SpeedART finner du här!