Bild
Nästa artikelLFA blir ännu vassare!
Publicerad 16 mars 2010
Ny super-Lexus!
LFA Nürburgring får tio extra hästkrafter och mer kolfiber från fabrik.
Från Japan droppar det bilder på en milt fabrikstrimmad Lexus LFA, döpt till Nürburgring. Det är en något lättad version som tack vare nytt avgassystem fått tio extra hästkrafter - totalt 580 i stället för 570 i "standardversionen" av Lexus LFA.
Några små utseendeförändringar kan också skönjas: större spoiler bak, ny splitter fram och annorlunda lättviktsfälgar.
Fjädringen i Lexus LFA Nürburgring är hårdare och inställningsmöjligheterna i körprogrammen uppges vara fler. LFA ska ju byggas i 500 exemplar - inte fler - men om Nürburgring-versionen är tänkt att ingå bland dem eller utgör ett eget litet utbud är inte avslöjat.
Vad trimningen betyder för fart och acceleration i Lexus LFA är inte känt. Den ordinarie modellen toppar 325 km/h och gör 0-100 på 3,7 sekunder. Räkna i alla fall med ett högre pris - i Sverige annonseras standard-LFA just nu för 4 150 000 kronor.
Några små utseendeförändringar kan också skönjas: större spoiler bak, ny splitter fram och annorlunda lättviktsfälgar.
Fjädringen i Lexus LFA Nürburgring är hårdare och inställningsmöjligheterna i körprogrammen uppges vara fler. LFA ska ju byggas i 500 exemplar - inte fler - men om Nürburgring-versionen är tänkt att ingå bland dem eller utgör ett eget litet utbud är inte avslöjat.
Vad trimningen betyder för fart och acceleration i Lexus LFA är inte känt. Den ordinarie modellen toppar 325 km/h och gör 0-100 på 3,7 sekunder. Räkna i alla fall med ett högre pris - i Sverige annonseras standard-LFA just nu för 4 150 000 kronor.